Kazivanja
Pise Radmila Stankovic
02.09.2000.
Sergej Trifunovic, glumac
Srbija je ostala bez ideja i ideala
Nase vodje su propustile svaku sansu koju su imali i odlucili su da
nas osude na sto godina samoce. To je stvar koja me boli i ovde, a
narocito me boli kad odem u inostranstvo. To boli i Vladu Divca, i svakoga
ko je potekao sa ovih prostora.
U ovom trenutku, Sergej Trifunovic (28) je bez sumnje najpoznatiji
jugoslovenski glumac van granica zemlje. Upravo je zavrsio snimanje filma
"Tri posle ponoci" u Njujorku, u produkciji Spajka Lija a u
reziji Lija Dejvisa. Igra jednu od cetiri glavne uloge. Sa njim igra i
Deni Glover, glumac koji je publici poznat iz filmova "Smrtonosno
oruzje" sa Melom Gibsonom. Odmah posle toga, otisao je u Sloveniju da
igra glavnu ulogu u jednom slovenackom filmu za koji scenario pise Dejan
Dukovski, autor "Bureta baruta" . Ovih dana dobio je i jednu
ozbiljnu ponudu iz Pariza..
"Nije nista cudno ni slucajno sto sam otisao u Njujork, kaze
Trifunovic. Ja sam odrstao na americkim filmovima. Oduvek sam i zeleo da
odem u Njujork, da tamo zivim i da snimam filmove u Americi. Za mene je
to bilo pitanje trenutka. Tako posle Bekima Fehmijua i Radeta Serbedzije
evo i ja snimam u Americi. Moje ime ce na plakatima biti ravnopravno sa
Denisom Gloverom, a uveren sam da je to tek pocetak. Za tih pete nedelja
koliko je trajalo snimanje, imao sam 16 razgovora sa raznim vaznim
ljudima i videcu u decembru sta ce biti od toga."
U fulmu "Tri posle ponoci" Sergej Trufunovic igra Srbina,
izbeglicu iz Mostara, grada u kome je inace rodjen. Naravno, sam je
naterao reditelja da promeni scenario, jer je prvobitno trebalo da igra
Siptara, pa muslimana i na kraju je bilo onako kako je nas glumac zeleo:
"Ja sam izgubio svoju zemlju, izgubio sam i svoj rodni grad
Mostar u koji sam prvi put posle deset godina otisao ovog leta.
Objasnjavao sam reditelju Dejvisu sta je meni znacio taj sruseni most na
Neretvi, da sam ja na njemu prohodao i da je Mostar za mene najlepsi
grad u celoj bivsoj Jugoslaviji. A iz te moje bivse Jugoslavije otisli
su moji najbolji prijatelji, otislo je ono sto je predstavljalo najbolji
deo mladosti. Srbija je ostala zemlja bez ideja i ideala. Nase vodje su
propustile svaku sansu koju su imali i odlucili su da nas osude na sto
godina samoce. To je stvar koja me boli i ovde, a narocito me boli kad
odem u inostranstvo. To boli i Vladu Divca, a i svakoga ko je potekao sa
ovih prostora. Medjutim, tamo, u Americi, ja sam, opet, branio ovu
zemlju i ovaj narod jer mislim da niko nema pravo jedno rukovodstvo da
izjednacava sa celim jednim narodom."
Trifunovic je napravio nekoliko izuzetnih uloga u pozoristu, ali film
ga je, ocigledno, u ovom trenutku odvukao od pozornice.
"Posteno govoreci, ja vise volim pozoriste nego film. To sto
mi se dogadja ta dva sata na sceni, to mi se ne desi za 12 sati
snimanja. To je ono kondenzovano, sublimisano vreme na sceni koje je
daleko kvalitetnije i ispunjenije od onog na filmu. Medjutim, ja sam se
u ovom trenutku za duzi period oprostio od pozorista. Sada razumem
Dragana Nikolica, Mikija Manojlovica i Lazu Ristovskog koji su mi
objasnjavali kako su se umorili od pozorista. Sada mi je jasno da je to
jedna posebna vrsta umora, posebna robija. Moras svake veceri iznova da
isisavas samog sebe. U jednom trenutku mi je to prijalo, sada vise nemam
snage za to.
Postoji, medjutim, jedan posao u pozoristu koji sam sebi odavno
obecao i koji cu kad tad uraditi. Zelim da spremim poemu Matije
Beckovica "Bogojavljenje". Ja to ne dozivljavam kao pozorisno
vec kao spiritualno iskustvo. Rec je, zapravo, o odnosu izmedju Boga i
coveka, a to je odnos na kome smo se mi Srbi definitivno sapleli. I zbog
toga smo se ovoliko srozali."
|