Kazivanja
Pise Radmila Stankovic

09.05.2001.

Katarina Zutic, glumica

Idem svojim putem

Moja majka Svetlana Bojkovic mi pomaze utoliko sto se, uglavnom, ne mesa u ono sto radim. I zbog toga sam joj veoma zahvalna. Od nje i od svog oca, Milosa Zutica, naucila sam, pre svega, sta znaci disciplina i da se bez toga ne moze postici nijedan cilj u zivotu

Nedavna premijera predstave "Pacolovac" izvedene u Narodnom pozoristu u Krusevcu, pokazala je novo lice glumice Katarine Zutic (28) koja je poslednjih godina igrala u gotovo svim beogradskim pozoristima. Sa ovm predstavom u kojoj joj je partner popularni glumac Milan Lane Gutovic, a reditelj mladi Darjan Mihajlovic, Katarina Zutic gostuje na sceni Beogradskog dramskog pozorista u Beogradu. 

"Pacolovac" je napisala Marija Stojanovic. Rec je, naime, o legendi koja kaze da su u srednjem veku nemacki grad Hameln napali pacovi i pretio je pomor stanovnistva. Onda se pojavi frulas koji je svojom svirkom odveo pacove u jezero, ali gradjani su odbili da mu plate. U besu, frulas je istom svirkom odveo u jezero i decu iz tog grada. Po jednoj legendi deca su se podavila u jezeru, a po drugoj legendi frulas ih je podzemnim prolazima sproveo u Transilvaniju. 

Katarina Zutic igra devojku-pacova Hedvih, medjutim, svi ostali junaci, sem frulasa, su takodje pacoliki:

"Osim ovih grotesknih maski i sama igra je groteskna", objasnjava nasa sagovornica, mlada glumica koju pitamo najpre sta misli o predlogu novog zakona o pozoristu koji ove jeseni treba da bude usvojen, a koji podrazumeva umesto stalnog radnog odnosa, ugovore koje ce glumci potpisivati sa pozorisnim kucama na odredjeni period - od jedne do cetiri godine?

"Iz perspektive slobodnog umetnika koji radi za honorar, mogu da kazem kako je zakon apsolutno u redu. Naravno, ja od tih honorara jos uvek ne zivim, to mi je prakticno dzeparac. Medjutim, bez obzira na sve, mislim da je mnogo zdravije doneti ovakav zakon nego raditi po starom. Da se glumac sa svojim darom zarobi u jednom pozoristu. Posle ga vise ne zovu u drugo pozoriste, a on je prosto osudjen da igra sa svojim partnerima u jednom pozoristu. Ono sto ovaj zakon predvidja zapravo je mnogo zdraviji pristup i pozoristu i glumi."

Repertoar pozorista u kojima igrate obuhvata i Pozoristance "Puz", cije su predstave namenjene prevashodno deci. Medjutim, i odrasli dolaze da vas gledaju u veoma atraktivnoj predstavi "Nevaljala princeza"?

"Predstava o kojoj govorite je zapravo obrada Sekspirove "Ukrocene goropadi". Medjutim, moja uloga i sve ostale, zanimljive su i zbog toga sto svako od nas izgovara samo po 50 reci, sto predstavi omogucava lakse gostovanje na razlicitim govornim podrucjima. Uskoro cemo "Nevaljalu princezu" igrati u subotickom pozoristu, na madjarskom jeziku, a imamo dogovrenu i turneju po Italiji. Moze se desiti da odemo i na Kubu."

Da li ste strahovali da posle velike, glavne uloge u filmu "Vizantijsko plavo" pre nekoliko godina, vise necete dobiti slican poziv?

"Ako treba da dobijem veliku ulogu, dobicu je. Ja na to ne mogu da uticem. Relativno skoro sam snimila jednu od glavnih uloga u filmu "Dorcol Menhetn" Isidore Bjelice. Doduse, taj film spada u niskobudzetna ostvarenja, nije ni reklamiran kako treba, i zao mi j sto je tako prosao jer mislim da sam napravila dobru ulogu. Medjutim, nemam nista protiv ni da igram epizode u filmovima jer su to mnogo zabavnije uloge od glavnih. Kad igras glavnu ulogu ti se arcis i iznurujes kao konj, a ta glavna uloga po pravilu nije ni efektna, ni zahtevna. Glavne uloge su po pravilu trpne. Ti uglavnom prezivljavas ono sto neko drugi radi. Mnogo je zahvalnije igrati epizodne uloge jer tu treba da radis, a ne da trpis. Tako mi vise odgovara da igram epizode, a pare su inace male te su male. S tim sto su za glavnu ulogu manje, jer mnogo vise radis u odnosu na malu ulogu."

Kako reagujete na tvrdnju da su reditelji diktatori na pozorisnoj sceni u Beogradu, odnosno Jugoslaviji?

"Glumci ne mogu da budu u istoj poziciji u kojoj su reditelji. Glumac dobija novac za svaku predstavu, reditelj dobije samo onda kada sprema komad, i to je sve. I normalno je da mora da bude neuporedivo bolje placen. Glumac moze da igra i nekoliko godina jednu ulogu i da zaradi novac. Naravno, ne zelim da negiram da reditelji u velikoj meri kroje pozorisni zivot na ovim prostorima, ali to je i normalno. Gde to ima da dodje glumac koji kaze da zeli da igra neku ulogu i dovede "svog" reditelja?"

Mozete li precizirati koliko vam je u karijeri pomogla cinjenica da je vas otac bio veliki glumac Milos Zutic, a vasa majka, takodje izuzetna glumica Svetlana Bojkovic?

"Svetlana mi pomaze utoliko sto se uglavnom ne mesa u ono sto radim. I zbog toga sam joj veoma zahvalna. Uglavnom dodje da me vidi kada sam ja vec spremila ulogu, a ponekad ne stigne ni na premijeru. S druge strane, ja idem svojim putem i dogadja mi se da su ljudi, koji su sa njom u eventualno u losem odnosu, prema meni pristojni, u najmanju ruku korektni. 

Kroz svoje vaspitanje, od svog oca i od majke sam naucila sta znaci disciplina. To mi je Svetlana posebno nametnula jos kao detetu i na suptilan nacin mi objasnila da bez discipline ne moze da se postigne nikakav cilj. Za sve ostalo sam sama odgvorna."


Kako ste gledali na kolege koji su deo karijere pravili u politickim strankama?

"To obicno nisu glumci, to su politicari, tako da o njima i ne razmisljam kao o glumcima. Kada ovo kazam mislim da onog Deska Stanojevica, ili Lepomira Ivkovica, jer su oni bili sinonim za glumce koji su se vise bavili politikom nego sto su igrali."

I aktuelni ministar kulture u Srbiji je glumac, Branislav Lecic?

"Jeste, ali Branislav Lecic je prvo bio glumac, pa je tek potom postao ministar. Igrala sam sa njim u "Hamletu" u Jugoslovenskom dramskom pozoristu, on je bio Hamlet a ja Ofelija. Ovo govorim zato sto on ima dugu i veoma uspesnu profesionalnu karijeru, pa ga tako ne dozivljavam na drugi nacin do kao glumca koji je postao i ministar.

[ Prethodna Kazivanja ]

Copyright 2001 beograd.com. All Rights Reserved.